Před měsíční poutí po USA jsme si museli nejprve zařídit platné biometrické pasy. V úmyslu jsme měli půjčení auta (což je nejlepší prostředek k procestování USA), k čemuž bylo zapotřebí zařídit si mezinárodní řidičský průkaz. Abychom ušetřili, zakoupili jsme si do svojí navigace mapu USA (výborným pomocníkem v orientaci průjezdu dálničními uzly) - fungovala bez problémů.
Nedílnou součástí celé cesty byl harmonogram, který jsme si během cesty přizpůsobovali dle aktuální situace a časových rezerv. Samozřejmostí je pojištění do zahraničí, bez něhož nikdy nevyjíždíme.
Letenky jsme koupili zhruba půl roku před odletem. Samotné ubytování jsme si zajistili přes internet prostřednictvím ubytovacích portálů. Podobné je to bylo i u rezervace auta. Pár dnů před odletem jsme si na internetu vyplnili oznámení o vycestování do USA tzv. ESTA (takové zjednodušené vízum).
Mimo to jsme si důkladně připravili lékárničku s léky, opalovací krém (SPF 30 a 50), oblečení na teplé i chladnější podnebí a samozdřejmě náhradní díly k invalidnímu vozíčku, které se často rozbíjí např. ložiska, pláště a lepení.
V době odletu 3. září 2014 jsme za chladného počasí vyrazily z Liberce směr letiště Praha Ruzyně (letiště V. Havla) a odtud letadlem do přestupní stanice - londýnské letiště Heathrow. V tento den se k nám měl připojit i náš spolucestující Vojta. Bohužel zhruba čtrnáct dní před odletem zjistil, že nemá platný pas, a přes veškeré prosby a emaily zasílané na nejrůznější úředníky a ministerstva, nebylo možné pas přednostně získat. Kvůli této nečekané komplikaci jsme museli upravit náš harmonogram se zastávkou na letišti v Salt Lake City, kde jsme se po týdnu a půl s Vojtou setkali.
Bohužel to nebyla jediná komplikace na začátku naší cesty. V Londýně nás čekalo další nemilé překvapení. Asistence pro vozíčkáře letecké společnosti British Airways nás vyložila na špatném terminálu a letadlo do L.A. jsme díky tomu nestihli. Naštěstí letecká společnost svou chybu přiznala a zařídila nám ubytování v pětihvězdičkovém hotelu s večeří o třech chodech a snídaní přímo na letišti. Na své náklady nám poskytla telefon k obvolání půjčovny auta a hotelu, které jsme informovali o pozdním příjezdu. Pro tyto případy máme v příručních zavazadlech vždy zabalené náhradní věci na převléknutí a základní hygienické potřeby, jelikož velká zavazadla jsou uložena v nedostupné úschovně, kde čekají do odletu.
Po neplánovaném dnu stráveném v Londýně jsme se další den dostavili s velkým předstihem k letadlu. K našemu údivu nás u gatu čekalo další nemilé překvapení v podobě 1,5 hodinového zpoždění. Nakonec jsme po 10 hodinovém bezproblémovém letu dosedli na pevninu Spojených států amerických. Pro ilustraci našeho ubytování v Londýně a průběhu letu jsme přiložili pár méně zdařilých fotografií.